برای نوشتن کدهای HTML می توانید از نرم افزارهای گوناگونی استفاده نمایید. ساده ترین و در دسترس ترین این نرم افزارها، Noetpad می باشد. شما می توانید کدهای خود را در Notepad نوشته و آنها را با پسوندهای .html یا .htm دخیره نمایید. با اینکار صفحات اینترنتی شما ساخته خواهند شد.
html
اساسا Notepad نرم افزاری عمومی برای نوشتن می باشد و برای نوشتن کدهای HTML کارایی و قابلیت های لازم را ندارد. شما با نرم افزار Notepad تنها قادر خواهید کدهای HTML خود را ویرایش با اصلاح نمایید ولی برای طراحی صفحات سایت بصورت حرفه ای، نیازمند نرم افزارهای دیگری می باشید.

نرم افزارهای نوشتن کدهای HTML
برای نوشتن کدهای HTML و طراحی صفحات سایت می توانید از نرم افزار که در زیر می آیند استفاده نمایید. این نرم افزارها چیزی فراتر از یک ادیتور ساده بوده (چیزی که تنها در Notepad موجود بود) و امکانات پیشرفته تری را به شما خواهند داد.

    دریم ویور Dreamweaver محصول شرکت Adobe
    Microsoft Frontpage محصول شرکت نرم افزاری مایکروسافت
    Visual Studio محصول شرکت مایکروسافت

بسته به نیازها، سلایق و مهارت هایی که دارید، می توانید از هر کدام از این نرم افزارها استفاده نمایید. برای آشنایی بیشتر با این محصولات، بر روی لینک های زیر کلیک نمایید:

    دریم ویور
    فرونت پیج
    ویژوال استودیو

نظرات (0) کلیک ها: 1733

 

انتخاب عنوان مناسب برای وب سایت بسیار چالش بر انگیر می باشد. زیرا می بایست اهداف مختلفی را برآورده نماید و در نتیجه انتخاب عنوان مناسب برای صفحات وب سایت به دقت بالایی نیازمند است و ممکن است در اثر اشتباه شما صفحه وب سایت شما دچار آسیب گردد و اثر لازم را نداشته باشد.

بزرگترین اشتباه آن است که عنوانی برای صفحه در نظر گرفته نشود. عنوان صفحه به دلایل بسیار استفاده می گردد و در صورتی که شما عنوانی در نظر نگیرید آن موارد را از دست خواهید داد. عنوان برای موارد زیر در نظر گرفته می شود:

تعریف صفحه در مرورگر، در بالای صفحه مرورگر
به عنوان متن صفحات علاقه مندی شده در نظر گرفته می شود
در نتایج جستجو به عنوان متن لینک استفاده می گردد
موتورهای جستجو از طریق عنوان محتوای صفحه را تشخیص می دهند

در صورتی که عنوان نداشته باشید، موتورهای جستجو متن جایگزینی برای آن انتخاب می نمایند. و مطمئن باشید شما قصد ندارید موتور جستجو برای صفحات سایت شما عنوان در نظر بگیرد. در صورتی که کاربر صفحه را به علاقه مندی های خود اضافه نماید عنوان صفحه قابل تشخیص نخواهد بود و همچنین در صورتی که کاربر تب های باز بسیاری داشته باشد عنوانی برای تب مورد نظر وجود ندارد و صفحه برای کاربر قابل تشخیص نخواهد بود.
استفاده از عنوان های پیش فرض ویرایشگر

در صورتی که از ویرایشگر جهت طراحی صفحات وب سایت استفاده می نماید، ویرایشگر برای صفحات جدیدی که ایجاد می نمایید متن پیش فرضی را برای عنوان در نظر می گیرد. عنوانی به مانند "Untitled Document" که معمولا به دلیل فراموش کردن در نظر گرفتن عنوان به وجود می آید. می توانید عنوان های به این صورت را از طریق موتورهای جستجو بررسی نمایید. برای این کار عبارت زیر را در گوگل جستجو نمایید:
"Untitled Document" +site:your site URL
استفاده از عناوین کوتاه و یا بلند

موتورهای جستجو مقدار مختلفی از عنوان را در نتایج جستجو نمایش می دهند، اما گوگل به عنوان محبوب ترین موتور جستجو حداکثر در حدود 70 کاراکتر از عنوان صفحه را در نتایج جستجو نمایش می دهد. عناوین صفحات خود را کمتر از این تعداد برگزینید. عناوین کوتاه نیز هدف از محتوای صفحه را به خوبی نمی رسانند و باعث سوء تفاهم می گردند و بهتر است عنوان جامعی برای صفحه در نظر گرفته شود تا موضوع صفحه به درستی انتقال داده شود.
استفاده از مهترین عبارات در انتهای جمله

تعداد کاراکترهای عنوان مهم می باشد و همچنین مکان در نظر گرفتن کلمات کلیدی نیز در عنوان مهم می باشد. کاربران در اینترنت و مشتریان شما زمان کمی دارند و تمایل دارند مطالب را هر چه سریعتر درک نمایند. در نظر گرفتن کلمات کلیدی و مهم عنوان در ابتدای عنوان باعث شده تا کاربر سریهتر متوجه موضوع صفحه شود و همچنین در صورتی که عنوان شما در موتورهای جستجو کامل نمایش داده نشود مطمئن خواهید بود که بخش های اصلی عنوان در موتور جستجو نمایش داده می شود.
استفاده از کلمات کلیدی بسیار در عنوان صفحه

استفاده بسیار از کلمات کلیدی در عنوان باعث می شود تا عنوان صفحه به صورت اسپمی به نظر آید. سعی نمایید عنوان را برای کاربر خود در نظر بگیرید تا موتور جستجو. امروزه موتورهای جستجو درک بهتری از موضوع صفحه دارند و لازم نیست کلیه کلمات و عبارات کلیدی را در عنوان صفحه استفاده نمایید. بهتر است صفحه بسیار ظریف و کاربر پسند انتخاب گردد.
عناوین تکراری

در صورتی که دو صفحه با عنوان تکراری دارید بهتر است عنوان های تکراری را از سایت خود حذف نمایید و یکی را تغییر عنوان دهید. برای این کار می توانید از Google Webmaster Tools استفاد نمایید تا عناوین تکراری را بیابید و عناوین صفحات مختلف را تغییر دهید. این مورد معمولا در طول زمان در سایت و با زیاد شدن مقالات وب سایت پیش می آید و بهتر است سایت خود را از جهت عناوین و توضیحات تکراری دائما در Google Webmaster Tools بررسی نمایید.
اضافه کردن عنوان وب سایت در تمامی صفحات

اضافه نمودن عنوان کلی وب سایت به تمامی صفحات وبسایت باعث بلدتر شدن بی مورد عنوان صفحات و مشکلات کلمات کلیدی می گردد. وب سایت ها تمایل دارند تا برند در عنوان مطلب ذکر گردد تا سایت و برند مجموعه شناخته شود اما این کار برخی زمان ها منجر به اثرات منفی در کلمات کلیدی می گردد. پس بهتر است عنوان برند را در صفحات وب سایت هوشمندانه انتخاب نمایید و یا آن را حذف نمایید.
عدم مشاوره با متخصص سئو

عنوان صفحه مناسب برای سایت شما ممکن است حتی منجر به موفقیت شغلی شما گردد. انتخاب عناوین صفحات سایت مورد بسیار مهمی بوده و حتما می بایست تحت نظر متخصص سئو انجام گردد تا بیشترین اثر را داشته باشد زیرا که شرایط دیگری در انتخاب نام دامنه تاثیر گذار می باشد که در نظر گرفتن آن در تخصص سئوکار می باشد. برای مشاوره با متخصصین سئو دارکوب کلیک نمایید.

نظرات (0) کلیک ها: 1034

HTML زبانی است که خیلی ساده و با تگ هایی بسیار ابتدایی آغاز شد و با گذشت زمان بر بار معنایی آن و تعداد تگ های آن اضافه شد. از صفحاتی کاملا استاتیک در روزهای آغازین تولد این زبان گرفته تا صفحاتی همراه را تصاویر متحرک، فلش و فایلهای صوتی و تصویری در نسخه های اخیر این زبان، همه و همه نشان دهنده گستره عظیم تغییراتی است که طی زمان، در این زبان بوجود آمده است. در این نوشته، هدف ما بررسی اجمالی تاریخچه پیدایش زبان برنامه نویسی HTML ای می باشد که امروزه مورداستفاده طراحان، برنامه نویسان و مشتقان طراحی وب سایت قرار می گیرد.
تیم برنرز - لی مخترع HTML و وب
سال 1989 میلادی: تیم برنرز - لی (Tim Berners-Lee) با انتشار زبان برنامه نویسی خود HTML، شبکه جهانی وب را اختراع می کند

شبکه جهانی وب، زندگی خود را از مکانی شروع کرد که کمترین انتظار را برای شنیدن آن دارید: سرن (CERN)، آزمایشگاه قاره اروپا در ژنو برای آزمایش فیزیک ذره ای. جایی که فیزیکدانان سراسر دنیا در آن مکان جمع می شوند و به بیان دیدگاه ها، تفکرات، و یافته های خود می پردازند و آنها را مورد آزمایش قرار می دهند.

تیم برنرز- لی مخترع شبکه جهانی وب است. تیم، در سال 1989 میلادی، زمانیکه مشغول به کار خود در بخش کامپیوتری سرن بود، ایده ای به فکرش خطور کرد. در آن زمان حتی فکرش را هم نمی توانست بکند که این ایده روزی در مقیاس وسیعی مورد استفاده قرار می گیرد و حتی به منازل تک تک مردم راه می یابد. تیم پیش خود گفت چه خوب بود اگر فیزیکدانان سراسر جهان، می توانستند از مکانهای کار خود، اطلاعات و یافته های خود را به اشتراک گذارند بطوریکه دیگر اعضا نیز بدون حضور در سرن، بتوانند از این یافته با سرعت زیاد مطلع شوند.
ابر متن
تیم، مستندات و مقالات علمی و ریاضی را که قرار بود بعنوان صفحه ای به اشتراک دیگر اعضا قرار داده شود را شبکه وب نامید. تیم به این موضوع فکر می کرد که صفحات علمی منتشر شده، باید چیزی فراتر از متن خالص باشند. او نام این مستندات و متون پیشرفته را ابر متن (HyperText) گذاشت بطوریکه صفحات می توانستند به یکدیگر لینک بخورند. تیم قبل از ورودش و کار در سرن، بر روی تولید متون و پردازش محتوا، کار کرده بود و نام سیستم متنی خود را که در سال 1980 برنامه نویسی کرده بود "Enquire" گذاشته بود و تنها برای استفاده های شخصی و خصوصی از آن استفاده می کرد.

نمونه اولیه مرورگر وب، در سال 1990 میلادی و بر روی کامپیوترهای NeXT بوجود آمد.

نظرات (0) کلیک ها: 1485

CSS3 شامل حجم تازه و شگفت انگیزی از عملکردها و خصیصه هایی مانند متن های سایه دار text-shadow, BOX-sizing, شفافیت یا opacity، پس زمینه های چند تایی یا (multiple-background)، حاشیه های هلالی یا (border-radius) و عکس هایی که به حاشیه تبدیل می شوند (border-image) می باشد. عملکرد هایی که برای طراحان وب تقریبا یک رویا بود تا بتوانند بدون استفاده از JQuery و Photoshop آنها را خلق نمایند.

Wikipedia این طور CSS3 را تعریف می نماید:

"به جای تعریف خصیصه ها در یک مفهوم بزرگ و انفرادی (آنچه که در Css2 وجود داشت) ، Css3 به چندین ملاک مجزا که به آنها medules گفته می شود، تقسیم می گردد. هر medule خود همان خصیصه های موجود در CSS2 است که ظرفیت هایی به آنها اضافه گریده و کار طراحان وب را در طراحی ساده تر نموده است. اما در مجموع همچنان سازگار با Css2 است و طراحان مجبور به تغییر عمده طراحی خود در استفاده از Css3 نمی باشند."

اولین پیش نویس Css3 در ژوئن 1999، منتشر گردید که در مارچ 2011 تحت چند medule منتشر و به کار گرفته شد.

Medule های CSS3
Medule های CSS3 شامل:

    Selectors - انتخاب کننده ها
    Box model - مدل جعبه ای
    Text effect - جلوه های متنی
    2D/3D transformation - تبدیلات دو بعدی و سه بعدی
    Animation - انیمیشن
    Multiple column lay out - قالب چند ستونی
    User interface - پوسته کاربری

می باشد. CSS3 نیز مانند ویرایش قدیم آن تحت نظارت و گسترش W3C می باشد.

به نظر می آید که از CSS3 انتظار می رود یک بار دیگر به طور کامل توسط مرورگرهای مختلف بسط و توسعه و پشتیبانی گردد. در این صورت حجم عمده ای از ترکیبات و افکت های داینامیک بصری را به سادگی و با انعطاف پذیری بیشتری خلق خواهد نمود.

علارغم این حقیقت با این حال هنوز مرورگرهای پیشرو در میان مخاطبان وب، ویژگیهای جدید CSS را که همان Css3 می باشد به طور کامل پشتیبانی نمی کنند. اما برخی مرورگرها مانند Firefox, Safari, و Chrome در آخرین ویرایش خود با ویژگی های جدید CSS3 سازگار و منطبق شده اند و آنها را پشتیبانی می نمایند.

زمان، زمان آشنایی و تحقیق و پذیرفتن نسل جدید CSS یا CSS3 است و این در حالی است که باید بدانیم خصیصه های CSS3 به طور مستقیم و کامل در اختیار طراحان قرار ندارد و علت اصلی آن همان حمایت نشدن از جانب مرورگرهای مطرح و فراگیر در میان کاربران مانند (Internet Explorer Browser) می باشد. ما در این مقاله قصد نفی IE را نداریم ، چون معتقدیم هنوز مطرح ترین مرورگر در میان کاربران خصوصا کاربران ایرانی همان IE است. اما منکر این حقیقت که IE6,7,8 CSS3, را پشتیبانی نمی کنند نیز نخواهیم شد.

البته ویرایش جدیدتر IE که IE9 است در موارد بیشتری CSS3 را پشتیبانی می نماید و ماه گذشته شرکت مایکروسافت در کمال افتخار مخاطبان خود را شگفت زده کرده و اعلام نمود که ویرایش 10 IE بیشتر خصوصیات CSS3 را پشتیبانی نموده و کاربران می توانند از این پس با خیال راحت از ویرایش های جدیدتر IE همگام با بروز شدن برنامه نویسی استفاده نمایند!!!

مرورگر Safari 4 تنها خصیصه Geolocation API را از میان ویژگی های جدید CSS پشتیبانی نمی کند که این نشان دهنده به روز بودن این مرور گر می باشد.

مرورگر Firefox 3.5، شش مورد از 14 مورد و Chrome تنها 2 مورد از موارد جدید CSS3 را پشتییبانی نمی کنند.

اما مرورگر های IE 6,7,8 تنها یک ویژگی و مرورگر Opera 10 ، پنج ویژگی از کل ویژگی های تازه و شگفت انگیز نسل CSS3 را پشتیبانی می کنند و این نشان از ضعف این مرورگرها در پشتیبانی از نسل جدید Css دارد.

بیشترین ویژگی های مورد حمایت از میان ویژگی های Css3 در مرورگرهای وب شامل ویژگی های زیر می باشد:

    RGBA
    Hsla
    Opacity
    Border-radius به جز Opera
    Canvas

اشکال اساسی در استفاده از Css3 این است که در کد نویسی آن ، برای هر مرورگر باید کدهای اختصاصی مربوط به همان مرورگر را در Css آن بنویسید تا اگر کاربر شما از هر مرورگری استفاده نماید ، بتواند طراحی صفحات شما را به همان شکلی که شما انتظار دارید ،ببیند.

برای مثال اگر می خواهید از Transform Property استفاده نمایید ، باید پنج خط کدهای تقریبا مشابه بنویسید تا اگر مخاطب شما از هر یک از مرورگرهای موجود استفاده کرد، بتواند شکل صحیح طراحی شما را ببیند:

Div { transform: rotate(30deg);
        -ms-transform:rotate(30deg)        
        -moz- transform:rotate(30deg)        
        -webkit- transform:rotate(30deg)         
        -o- transform:rotate(30deg)        
}


با این حال به نظر می آید Css که برای راحتی کار طراحان در طراحی صفحات وب و به نوعی نیز برای خلاصه کردن کدهای HTML آمده بود، حالا کمی از هدفش دور شده است و آیا این مربوط به نقص ویرایش جدید Css است یا به عدم همکاری مرورگرها با تکنولوژی های جدید معرفی شده در بازار برنامه نویسی مرتبط می باشد؟

نظرات (0) کلیک ها: 1188

سوالی که معمولا تمامی کسانی که قصد سئو سایت خود را دارند می پرسند آن است که پس از چه زمانی وب سایت در صفحه اول گوگل خواهد بود و پس از گذشت چه مراحلی در صفحه اول گوگل خواهم بود. برای آنکه وب سایت در صفحه اول گوگل باشد ابتدا می بایست بهینه سازی سایت انجام گردد که هر چه این بهینه سازی سئو بهتر و کامل تر انجام گردد سایت در آینده نتایج بهتری خواهد گرفت.
چند نکته برای بهینه سازی بهتر وب سایت

بهتر است وب سایت استاندارد w3c داشته باشد تا بتوانید با خیال شما از بابت درست خواندن وب سایت شما توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو راحت باشد. برای آنکه وب سایت خود را از نظر استانداردهای W3C بررسی نمایید به آدرس http://validator.w3.org مراجعه نموده و آدرس وب سایت خود را وارد نمود و این وب سایت خطاهای وب سایت شما را اعلام می نماید.
آدرس دهی صفحات بهتر است به صورت بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو باشد و به عنوان مثال به جای آنکه از آدرس هایی نظیر index.php?id=10 استفاده نمایید از آدرس هایی به شکل your-page-title.html استفاده نمایید. موتورهای جستجو آدرس های نوع دوم را خیلی بهتر ایندکس می نمایند.
وجود نسخه موبایلی وب سایت و همچنین سازگاری وب سایت در انواع مختلف ابزارها نظیر تبلت و موبایل نیز باعث بالا رفتن ترافیک وب سایت خواهد شد.
استفاده از اسنیپت های گوگل باعث نتیجه بهتر وب سایت در موتور جستجوی گوگل خواهد بود.

پس از آنکه وب سایت از نظر کد نویسی سئو سازی شده مطالب و محتوا می بایست در آن قرار بگیرد و محتوایی که در سایت قرار می گیرد نیز می بایست طبق اصول سئو قرار داده شود که در زیر به چند نکته برای مطالب سئو وب سایت بیان می نمایم:
نکاتی برای ارائه مطالب سئو در سایت

مطالب می بایست در زمینه تخصصی وب سایت باشند و مطالبی باشند که کاربران در زمینه شغلی مورد نظر به آن نیازمندند
در کنار استفاده از متون از تصاویر و فایل های ویدئویی نیز در ارائه مطالب استفاده گردد.
هر چند مدت یکبار مقاله جدیدی در زمینه شغلی وب سایت می بایست در وب سایت بارگذاری گردد.
ارائه مطالب مفید و معتبر به کاربران وب سایت مهترین بخش از عملیات سئو می باشد پس بنابراین حتما می بایست برای تولید محتوا برای وب سایت خود زمان کافی را بگذارید.
از سایت های دیگر به سایت خود مطلب کپی ننمایید. حتی با انجام تغییرات جزئی نمی توانید گوگل را گمراه نمایید پس بنابراین بهتر است به مراحل تولید محتوا فکر کنید.
هر چه مطالب ارائه شده توسط شما کامل تر و جامع تر باشد رنک بهتری در موتورهای جستجو خواهد گرفت.

پس از سئو سازی و بهینه سازی وب سایت برای آنکه سایت در صفحه اول گوگل نمایش داده شود می بایست عملیات بک لینک سازی آغاز گردد که این عملیات شامل قرار دادن لینک وب سایت در سایت های دیگر می باشد. البته در کنار این بک لینک سازی حتما می بایست به صورت منظم در سایت مقالات جدید بارگذاری گردد.

معمولا عملیات بهینه سازی خود سایت در حدود یک هفته و عملیات بک لینک سازی در حدود یک ماه زمان می برد و پس از این مدت معمولا وب سایت در صفحه اول گوگل خواهد بود. البته این زمان ممکن است بیشتر و یا کمتر باشد که این مورد بسته به مواردی مختلفی می باشد که در بخش زیر چند مورد را برای شما بیان می نمایم:

تعداد رقبای وب سایت در کلمات کلیدی مورد نظر مهم می باشد و هر چه تعداد کسانی که برای نمایش در صفحه اول گوگل برای کلمه کلیدی مورد نظر بیشتر باشد کار سخت تر خواهد بود و ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد تا وب سایت در صفحه اول گوگل نمایش داده شود.
میزان مطالب و کیفیت مقالات وب سایت نیز مهم می باشد و هر چه تعداد مطالب وب سایت و همچنین کیفیت مقالات بالاتر باشد وب سایت با سرعت بیشتری در صفحه اول گوگل خواهد بود. دقت نمایید محتوا کلید نمایش وب سایت در صفحه اول گوگل می باشد.
سابقه وب سایت نیز در زمان نمایش وب سایت در صفحه اول گوگل نیز تاثیر گذار است و هر چه وب سایت با سابقه تر باشد و سابقه بهتری داشته باشد زودتر در صفحه اول گوگل نمایش داده خواهد شد.

نظرات (0) کلیک ها: 147

مقالات بسیاری در مورد اهمیت مطالب و مقالات وب سایت ها نوشته شده است. در حقیقت بسیار مهم می باشد که مطالب، تصاویر و ویدئو هایی که در سایت قرار می گیرد کیفیت بالایی داشته باشد. در حقیقت تعداد مقالات سایت مهم نیست بلکه چیزی که برای یک وب سایت اهمیت دارد سودمندی مطالب آن برای کاربران آن می باشد. شما مطالبی را به امید جذب مشتریان جدید در سایت ایجاد می نمایید به این مورد بازاریابی اینترنتی از طریق تولید محتوا (Content Marketing) گفته می شود.

بازاریابی محتوایی به ایجاد مطالب سودمند و مورد نیاز گروهی خاص از افراد که به فیلد کاری شما نیازمندند گفته می شود. هدف Content Marketing آوردن کاربران به وب سایت می باشد که معمولا کاربران از طریق جستجوهای انجام گرفته در موتورهای جستجو وارد سایت شما می شوند و پس از خواندن مطلب شما کاربر با مجموعه شما آشنا خواهد گردید و در این روش بازاریابی شما محصولات و خدمات خود را به صورت مستقیم معرفی نمی نمایید.

برای ایجاد محتوا برای بازاریابی می توانید از متن، تصاویر، فیلم و آهنگ و هر چیز دیگری استفاده نمایید، چیزی که مهم می باشد نحوه معرفی خود و محصولات خود در ادامه آشنایی کاربر با وب سایت می باشد.

برای فروش محصولات خود در ابتدا می بایست در مشتری خود ایجاد اعتماد نمایید. در صورتی که مشتری شما وارد سایت شما گردد و مطالب مفید و سودمندی را در ارتباط به زمینه شغلی مورد نظر و همچنین نیازمندی های خود بیابد اولین قدم ایجاد ارتباط برداشته شده است. در حقیقت با ورود کاربر به سایت و رویت مطالب با کبفبت، این حس در کاربر ایجاد خواهد گردید که این وب سایت این زمینه شغلی را می شناسد.

سعی نمایید مطالب سایت شما تمامی موارد در زمینه شغلی شما را پوشش دهد تا تمامی نیازهای اطلاعاتی کاربر برطرف شود و لازم نباشد کاربر برای برطرف کردن نیاز اطلاعاتی خود در زمینه شغلی شما از سایت خارج گردد. در حقیقت سایت را می بایست به دیتابیس اطلاعاتی شغلی تبدیل نمایید و هر چه در این راه بیشتر تلاش نمایید موفق تر خواهید بود. موردی که می بایست به آن بسیار دقت کنید کیفیت مطالب ایجاد شده در سایت می باشد نه کمیت آن. مهم آن است که مطلب مورد نظر را به طور کامل پوشش دهید و در ارائه مطالب برند خود را نیز در نظر بگیرید.

بازاریابی اینترنتی از طریق تولید محتوا را می بایست بسیار هوشمندانه انجام دهید. تولید محتوا می بایست بر اساس نیازمندی های کاربران شما و فقط در زمینه شغلی شما باشد. از ارائه مطالب پر بازدید در سایت که ارتباطی به زمینه شغلی شما ندارد خودداری نمایید و فقط مطالب مورد نیاز کاربران فقط و فقط در زمینه شغلی خود را ارائه نمایید. هر چه مطالب سایت شما کامل تر باشد تاثیر بیشتری در موفقیت مقاله خواهد داشت و در حقیقت مدت زمانی را که کاربر در سایت شما می ماند را بالا خواهد برد که این و مورد تاثیر بسیاری بر روی موفقیت سایت شما خواهد داشت. در حقیقت برای داشتن سبک بازاریابی محتوای درست می بایست این سه مورد را مد نظر قرار دهید:

    مطالب می بایست مرتبط به زمینه شغلی شما باشد
    مطالب می بایست با کیفیت باشد و موضوع را به صورت کامل تحت پوشش قرار دهد
    تولید محتوا به صورت منظم در سایت

عملیات تولید محتوا می بایست دائما و جزو برنامه های شما قرار گیرد. می توانید این کار را دو و یا سه روز در هفته انجام دهید. دوباره تاکید می نمایم کیفیت را فدای کمیت ننمایید و در صورتی که زمان کافی ندارد هفته ای یک مقاله ایجاد نمایید. در حقیقت با استمرار این کار شما به نتیجه خواهید رسید. حتی زمانی که شما مشتریان کافی داشتید این مورد را می بایست با همان زمان بندی قبلی حتی با سرعت بیشتر انجام دهید.

موردی که می بایست توجه نمایید آن است که رعایت اصول و قواعد سئو در پیاده سازی سایت هزینه های مربوط به بازاریابی اینترنتی شما را پایین می آورد و در نتیجه در طراحی سایت خود بسیار دقت نمایید تا سایت استانداردهای سئو را داشته باشد.

نظرات (0) کلیک ها: 393

آزار دهنده آیا تا به حال به این فکر کرده اید که طراحی وب سایت شما ممکن است آزار دهنده باشد؟ وقتی صحبت از طراحی وب سایت به میان می آید، دانستن این موضوع که بینندگان وب سایت شما از چه چیزی بیشتر از همه بدشان می آید، ضروری ترین چیزهایی است که شما نیاز به دانستن آن دارید.

این مقاله به شما خواهد گقت چه المانهایی را می بایست از وب سایت تان حذف نمایید. چنانچه سایتی را می شناسید که طرحی آزار دهنده دارد، می توانید این مقاله را برای مدیر آن سایت بفرستید.

چند هفته پیش، ایمیلی را از دانشجویی دریافت کردم که از من می خواست تا وب سایتی را که خودش طراحی کرده بود را بررسی کنم. فردی که مالک اصلی سایت بود هدری بسیار زیبا با فلش درخواست کرده بود. طرح فلش واقعا عالی بود و امکان نداشت تا نظر بیننده ای را به خودش جلب نکند. چند المان گرافیگی بسیار زیبا در طراحی استفاده شده بود و افکتهای صوتی بطرز صحیحی در فلش استفاده شده بودند و فضای زیبایی به سایت میداد.

ولی پس از بررسی بیشتر سایت، هدر سایت خیلی آزار دهنده بنظر می رسید بطوریکه هر موقع روی سایت کلیک می کردید، هدر از نو، شروع بکار می کرد. چیزی که در نگاه اول خیلی زیبا بنظر میرسید، خیلی زود تبدیل به المانی آزار دهنده می شد و تمرکز خواننده را از خواندن مطالب دور می کرد.

چنین طراحی، اولین طراحی نیست که چیزی را خلق می کند که من به آن "طراحی آزار دهنده" اطلاق می کنم. بسیاری از مدیران وب سایت ها، بخصوص صاحبان تازه کار سایت ها و وبلاگ ها، بیش از حد معمول بر روی یک یا چند ایده در طراحی خود علاقه نشان می دهند. شکی نیست که داشتن هدری جذاب بسیار مطلوب است، ولی آیا واقعا لزومی دارد تا به ذهن بازدید کننده وب سایت یا وبلاگ خود حلمه ور شویم؟ بنظر من قطعا نه.

مدیران سایت ها بعضی اوقات فراموش می کنند که طرح وب سایت می بایست پیامی را به مخاطب ارسال کند که بازتابی از موضوع وب سایت یا وبلاگ می باشد و نه نمودی از سطح مهارت در برنامه نویسی.

آیا طراحی وب سایت شما آزار دهنده است؟
بله. آزار دهنده بودن خیلی کار سختی نیست. ولی برخی مدیران سایت ها در آزار دهنده بودن ماهرتر از برخی دیگر از مدیران سایت ها هستند. پنج نکته ای که در زیر می آید را بررسی کنید تا متوجه شوید آیا وب سایت شما بینندگان تان را آزار میدهد یا نه.

1. موسیقی پیش زمینه – مگر آنکه سایت شما مربوط به یک ایستگاه رادیویی یا فروش سی دی موسیقی باشد. چرا باید موسیقی را برای هر صفحه از وب سایت خود بطور پیوسته برای بینندگان تان پخش کنید؟

2. استفاده از فونت هایی با سایز خیلی بزرگ – چنانچه هدف شما طراحی سایتی برای نابینایان و کم بینایان می باشد، در اینصورت هدف شما قابل تحسین هست ولی اگر هدفتان این نبوده، در اینصورت این کار شما همانند فریادی بلند بر سر بیننده بیگناه هست. مردم دوست ندارند کسی بر سر آنها فریاد بزند.

3. استفاده از فونت های خیلی کوچک – آیا دوست دارید صدایتان شنیده شود؟ در اینصورت تن صدایتان را نرمال نگه دارید و نه فریاد بزنید و نه خفیف صحبت کنید.

4. روی هم اندازی لایه ها – لایه ها می توانند خیلی مفید باشند ولی نه هنگامیکه از آنها برای پیامهای آزار دهنده استفاده می شود. سعی نکنید بزور خوانندگان تان را مجبور به خواندن پیامهایتان کنید. سعی در متقاعد کردن آنها برای خواندن کنید تا آنها را مجبور به خواندن کنید.

5. پنجره های ظاهر شونده – اگرچه بسیاری از پنجره های ظاهر شونده توسط بسیاری از ابزارهای نصب شده روی مرورگرهای بینندگان، بلوکه می شود، ولی هنوز برخی از مدیران سایت ها و وبلاگ ها، از آنها استفاده می کنند. آزار دهنده ترین بخش این پنجره ها، آن است که خوانندگان معمولا پیام های مهمی را که باید مشاهده کنند را نمی توانند دریافت کنند، زیرا اکثر آنها توسط مرورگرهای کاربران، بلوکه خواهد شد. آیا این ضرب المثل قدیمی را تا به حال شنیده اید؟ "وقتی نمیتوانی شکستش بدهی، باهاش رفیق شو". وقتی نمی توان با فیلترهای مرورگرهای کاربران مقابله کرد، باید با آن رفیق شد. سعی کنید از پنجره های ظاهر شونده استفاده نکنید. پیامهای مهم تان را در قسمتی ویژه از صفحه سایت تان قرار دهید.

به احتمال زیاد هر کدام از ما لیست پنجگانه اختصاصی خود را داریم. شما به احتمال زیاد تعریف های دیگری از طرح های آزار دهنده در ذهن دارید و حق با شماست. این لیست حقیقتا بلندتر می باشد. من تنها خواستم برخی از مهترین های طرح های آزار دهنده را به ذهن شما بیاورم.

خواندن این مقاله ممکن است لبخندی بر لب برخی از خوانندگان قرار دهد درحالیکه عده ای دیگر را متاثر کرده باشد. همواره بیاد داشته باشید که بعنوان یک مدیر سایت، ممکن آخرین چیزی که با زحمت فراوان در وب سایت تان قرار می دهید همان چیزی باشد که برای خوانندگان آزار دهنده می باشد. بحث در تفاوت در سلیقه نیست، بلکه موضوعی که اهمییت دارد، رعایت آداب اجتماعی در اینترنت می باشد به همان میزان که مردم در دنیای واقعی آن را رعایت می کنند.

نظرات (0) کلیک ها: 997

در این پست که از وب سایت the Oatmeal برگرفته شده است، با ذکر نمونه های واقعی به بررسی یکی از مسائل آزاردهنده ای می پردازیم که هر طراح وب گریبان گیر آن است!





نظرات (0) کلیک ها: 445

تحقیقات روانشناسان نشان می‌دهد که رنگ‌های مورد علاقه هر شخص نشان از روحیه و حالات روانی او دارد و می‌توان با کالبدشکافی رنگ‌ها به بیماری‌های روحی و روانی اشخاص پی برد. از سوی دیگر رنگ‌ها در درمان یا انرژی بخشی به انسان در گروه‌های سنی مختلف مؤثرند.

روش تأثیرگذاری رنگ‌ها بر روحیه افراد بخشی مهم از رابطه آنان را با دنیای اطراف تشکیل می‌دهد. رنگ‌ها حال و هوای خودآگاه و ناخودآگاه انسان را تغییر می‌دهد. روانشناسان تأکید دارند بسیاری از جنبه‌های روانی و حتی جسمی فرد تحت تأثیر رنگ‌های مختلف هستند. استفاده از رنگ‌ها برای بالا بردن انرژی زندگی و آرامش مقوله مهمی است که روانشناسان و متخصصان ارگونومی بر آن تأکید دارند.

شناخت ویژگی‌های رنگ‌ها

دکتر منصور ضیایی، متخصص ارگونومی وعضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان این‌که افراد باتوجه به سلایق مختلفی که دارند رنگ‌هایی را که با روحیه‌شان سازگار است، بیشتر دوست دارند می‌گوید: رنگ‌ها در زندگی تأثیر بسیاری بر روحیه و روان انسان برجای می‌گذارد که منجر به آرامش و آسایش خیال او خواهد شد. همچنین بعضی از رنگ‌ها موجب تحریک روحی فرد یا منجر به تمرکز بیشتر می‌شود. همه این‌ها بسته به تأثیری که رنگها روی انسان دارد باهم تفاوت‌هایی دارند. اما به طور کلی افراد معمولاً به رنگ‌هایی علاقه دارند که با چهره و رنگ پوست‌شان هماهنگ‌تر است.

وی با تفکیک روانشناسی چند رنگ اصلی و استفاده مثبت از آن‌ها گفت: مثلاً آبی رنگی آرامش بخش است و موجب کاهش هیجانات فرد می‌شود و فرد در سایه این رنگ هیجانات خود را بهتر کنترل می‌کند. آبی درواقع احساس سردی به فرد می‌دهد به همین علت رنگ اتاق‌های خواب را باید به نوعی بین آبی و سبز انتخاب کرد تا موجب کاهش دمای بدن فرد شده و کاهش ضربان قلب را به‌دنبال داشته باشد. این رنگ در محیط‌های اداری نیز مفید است و کارایی پرسنل را بیشتر می‌کند. همچنین آرامش را حاکم می‌کند و کارمندان مجال بیشتری خواهند داشت تا بدون استرس و تنش کار کنند.

رنگ قرمز تقریباً در جهت مقابل رنگ آبی قرار داشته و موجب می‌شود به فرد احساس هیجان دست دهد. درواقع هیجانات افراد را برانگیخته می‌کند و به همین خاطرنباید در محیط‌هایی که نیاز به تصمیم گیری‌های مهم است از این رنگ استفاده شود زیرا این رنگ قضاوتهای عجولانه را به‌دنبال دارد. در فضاهایی که کار باید با سرعت و تلاش انجام بگیرد این رنگ مناسب است‌.

این متخصص ارگونومی ادامه داد: رنگ قهوه‌ای رنگ اطمینان و اعتماد است و به افراد حس قدرت می‌دهد و در عین حال احساس امنیت و آسایش را در انسان تقویت می‌کند. این رنگ در دفاتر رئیس سازمان کارایی مؤثرتری برجا می‌گذارد.

آرامش رنگ سبز درکاهش کارهای پراسترس مفید است. این رنگ آرامش بخش است و دراتاق عمل که جراحی‌های پر از استرس انجام می‌گیرد آرامش بخش و نشاط‌آور است. رنگ سبز رنگی شبیه رنگ آبی است. رنگ سبز روشن و رنگ کرم قابلیت خواندن را برای دانش‌آموزان در محیط مدرسه بالا می‌برد و دانش‌آموزان می‌توانند به راحتی مطلبی را یاد ‌گیرند.

رنگ سفید بیشتر در دکوراسیون استفاده می‌شود و با اکثر رنگ‌ها تناسب دارد. رنگ سفید نشانه تمیزی است و پرستارها و پزشک‌ها که باید احساس تمیزی داشته باشند از این رنگ استفاده می‌کنند. رنگ سفید احساس بزرگ‌تر بودن فضا را به افراد تلقی می‌کند.

تفاوت روانشناسی رنگ‌ها

تأثیر روانی رنگ‌ها در افراد متفاوت از رنگ خانه و محل کار است. سبز به اتاق عمل، احساس آرامش می‌دهد و استرس محیط کار را کم می‌کند اما با رنگ سبزی که به تن می‌کنیم تفاوت دارد.

دکتر حسین ابراهیمی مقدم روانشناس و استاد دانشگاه تهران با تأکید بر این‌که به جایگاه هر رنگ باید به صورت خاص و ویژه نگاه کرد گفت: بعضی از رنگ‌ها تأثیرات تحریک کنندگی دارند مانند رنگ‌های گرم که موجب هیجانات روانی و بالا رفتن تحریک و هیجان‌خواهی فرد شده و به همین خاطر کسانی که دچار ضعف هستند از این رنگ‌ها باید بیشتر استفاده کنند. همچنین بعضی از رنگ‌ها هستند که بیشتر خاصیت دلمردگی دارند. مثلاً کسانی که از رنگ‌های خاکستری و مشکی استفاده می‌کنند بیشتر حالت‌های دلمردگی و افسردگی را تجربه خواهند کرد. و بعضی از رنگ‌ها هستند که اقتدار را در انسان تداعی می‌کنند مثلاً استفاده از رنگ سبز یشمی می‌تواند موجب شود که در برابر دیگران احساس اقتدار کنیم.

وی ادامه داد: مشخص شده است رنگ‌ها تا حدی با توجه به ویژگی‌های اقلیمی و ویژگی‌های فرهنگی و جامعه شناختی از گروهی به گروه دیگر فرق می‌کند. در کشور هندوستان فردی که عزادار باشد از البسه سفید استفاده می‌کند. در صورتی که در ایران فردی که عزادار است از لباس‌های مشکی استفاده می‌کند. بسیاری از موارد فرهنگی با مبانی دینی در جامعه شناختی هماهنگی دارد و در برخی مواقع هم هماهنگی ندارد. پوشیدن رنگ مشکی در دین اسلام مکروه است ولی می‌بینیم عملاً در عزاداری‌ها از رنگ مشکی استفاده می‌شود.

این روانشناس با اشاره به این‌که روانشناسی رنگ با روانشناسی نور تفاوت می‌کند گفت: وقتی دو رنگ مختلف را باهم داخل یک قوطی بریزیم و مخلوط کنیم یک رنگ سومی به‌دست می‌آید ولی اگر روی دیوار سفید رنگ دوتا نور مختلف را بتابانیم نور سومی به‌دست می‌آید نه رنگ جدید. این امرنشان‌دهنده این است که اصطلاحاً ترکیب رنگ‌ها یک ترکیب کاهشی وترکیب نورها یک ترکیب افزایشی است ولی آن نور و رنگی که به‌دست آمده از دیدگاه روانشناسی مورد بحث است.

این ترکیب رنگ‌ها احساس شادی یا دلمردگی را در افراد تداعی می‌کند. خوب است که از رنگ آمیزی‌ها و نورپردازی‌ها در مکان‌های مختلف استفاده شود. مثلاً در شهر باکو یا مسکو از روانشناسی نور استفاده زیادی شده است و نور‌پردازی در اماکن مختلف موجب به وجد آمدن حس‌های خوب در بیننده می‌شود.

دکتر ابراهیمی مقدم درباره این‌که آیا می‌توان از رنگ‌ها در درمان بیماریهای روحی استفاده کرد گفت: رنگ به تنهایی برای درمانی کافی نیست ولی در کنار درمان‌های دیگر مثلاً برای کسی که به افسردگی مبتلا است و روی او روان درمانی صورت می‌گیرد توصیه می‌شود از رنگ‌هایی شاد استفاده کند و این کار در فرایند درمانش تأثیر مثبت برجا می‌گذارد.

نظرات (0) کلیک ها: 430

HTML5 یک زبان نشانه‌گذاری است که برای ساخت و ارائه محتوا در وب استفاده می‌شود. هم اکنون، بسیاری از سایت‌ها از آن استفاده می‎کنند، اما تا سال آینده انتظار نمی‎رود که جواز توصیه رسمی‎ را از کنسرسیوم وب جهانی (W3C) دریافت کند.

چه کاری انجام می‌دهد؟
برخلاف سایر زبان‌های نشانه‌‌گذاری، HTML5 از تگ‌های اختصاصی  <video>, <audio> و <canvas> بهره می‎برد که به طراحان وب این امکان را می‎دهد تا بدون نیاز به نرم‌افزارهای اضافی مثل ادوبی فلش ویدیو، موزیک و انیمیشن را به صفحات وب اضافه کنند. این فناوری مستقل از بستر (cross-platform) است؛ به این معنی که شما می‎توانید آن را روی کامپیوتر شخصی، تبلت، تلفن هوشمند یا سایر دستگاه‌هایی استفاده کنید که از مرورگر HTML5 بهره‌مند هستند. همچنین می‎توان از HTML5 برای ساخت برنامه‌هایی که اتصال به اینترنت نیاز ندارند هم استفاده کرد. برنامه‌هایی مثل  Gmail Offline که می‎تواند مکان جغرافیایی جایی را مشخص کند که شما از آن استفاده می‎کنید.

کجا می‎توان آن را امتحان کرد؟
تمام مرورگرهای سرشناس از HTML5 پشتیبانی می‎کنند و برای این‌که به مزایای این فناوری پی ببرید، می‎توانید از چندین آزمایش آنلاین استفاده کنید. یکی از آن‌ها آزمایش Peacekeeper از Futuremark است که یک سری از گرافیک‌ها، ویدیوها، بازی‌ها و محتوای دیگری از وب را در مرورگر اجرا می‎کند و چطور این محتوا به سرعت و روان نمایش داده می‎شوند. این آزمایش را می‎توان روی هر مرورگر و هر پلتفرمی‎ شامل تبلت و تلفن انجام داد.

نظرات (0) کلیک ها: 420